Over de Prix de Rome en leeftijd
De Prix de Rome heeft de leeftijdsgrens laten varen. De originele […]
De Prix de Rome heeft de leeftijdsgrens laten varen. De originele […]
Tubelight bestaat in 2023 vijfentwintig jaar en voor de open call van […]
Op 23 november opende in Galerie Fons Welters de zevende […]
Peggy Francks (1978) solotentoonstelling Sudden Parallels between the Sky […]
Gabriel Lesters (1972) tentoonstelling It is no great wonder if in the long process of time, while fortune takes her course hither and thither, numerous coincidences should spontaneously occur bij Galerie Fons Welters is van een geheel ander karakter dan zijn gelijktijdige solotentoonstelling The suspension of disbelief in Museum Boijmans van Beuningen
Schilderkunst kan mij meestal niet zo bekoren. Er is altijd wel iets […]
Zoro Feigl (1983) maakt machines en installaties die de toeschouwer verbazen en beangstigen
Kenmerkend in het werk van Jennifer Tee is de handreiking om over de […]
‘Betreden op eigen risico’, staat op een bordje bij de voordeur van galerie Fons Welters in Amsterdam. Het is een ongebruikelijk welkom van de Nederlandse kunstenaar Job Koelewijn (1962), wiens werk niet direct bekend staat als gevaarlijk..
Meteen bij binnenkomst sta ik recht voor een heen en weer slingerende klokkenwinkel die mij in de volle breedte de verdere toegang tot de galerie ontzegt.
Het klinkt onvoorstelbaar log: een overheadprojector. Claire Harvey rekent in galerie Fons Welters met de presentatie And it looked like this voorgoed af met het saaie imago van deze mastodont.
De groepstentoonstelling Doku/Fiction in Kunsthalle Düsseldorf, is […]
Veel kunstenaars die aan Galerie Fons Welters verbonden zijn hebben […]
Het eerste waar ik onwillekeurig aan moest denken bij het horen van de titel van Gabriel Lesters presentatie in Galerie Fons Welters, is aan Stanley Kubricks film A Clockwork Orange. Maar bij nadere beschouwing is het niet alleen de titel.