Voetnoten bij onbekende verhalen

—Nanette Kraaikamp

Gabriel Lesters (1972) tentoonstelling It is no great wonder if in the long process of time, while fortune takes her course hither and thither, numerous coincidences should spontaneously occur bij Galerie Fons Welters is van een geheel ander karakter dan zijn gelijktijdige solotentoonstelling The suspension of disbelief in Museum Boijmans van Beuningen

Yesim Akdeniz Graf

Schilderkunst kan mij meestal niet zo bekoren. Er is altijd wel iets té aan.

Pressurizing

Zoro Feigl (1983) maakt machines en installaties die de toeschouwer  […]

Buiten is binnen en de klok tikt door

—Daphne Richter

‘Betreden op eigen risico’, staat op een bordje bij de voordeur van galerie Fons Welters in Amsterdam. Het is een ongebruikelijk welkom van de Nederlandse kunstenaar Job Koelewijn (1962), wiens werk niet direct bekend staat als gevaarlijk..

The Clock and the Clockwork

—Nathalie Zonnenberg

Het eerste waar ik onwillekeurig aan moest denken bij het horen van de titel van Gabriel Lesters presentatie in Galerie Fons Welters, is aan Stanley Kubricks film A Clockwork Orange. Maar bij nadere beschouwing is het niet alleen de titel.