Shape Shifters

Katinka Duffhuis

Op 23 november opende in Galerie Fons Welters de zevende solotentoonstelling van Gabriel Lester (Amsterdam, 1972), een tentoonstelling die ook zijn twintigjarige jubileum bij deze galerie markeert. Vlak voor de opening sprak ik met Lester over zijn omvangrijke oeuvre, fenomenologie, shape shiften en film.   Katinka Duffhuis: De werken in de tentoonstelling hebben te maken met gedaanteverwisseling en verandering, zowel uit […].

Voetnoten bij onbekende verhalen

Nanette Kraaikamp

Gabriel Lesters (1972) tentoonstelling It is no great wonder if in the long process of time, while fortune takes her course hither and thither, numerous coincidences should spontaneously occur bij Galerie Fons Welters is van een geheel ander karakter dan zijn gelijktijdige solotentoonstelling The suspension of disbelief in Museum Boijmans van Beuningen

Yesim Akdeniz Graf

Schilderkunst kan mij meestal niet zo bekoren. Er is altijd wel iets té aan.

Pressurizing

Zoro Feigl (1983) maakt machines en installaties die de toeschouwer verbazen en beangstigen

Buiten is binnen en de klok tikt door

Daphne Richter

‘Betreden op eigen risico’, staat op een bordje bij de voordeur van galerie Fons Welters in Amsterdam. Het is een ongebruikelijk welkom van de Nederlandse kunstenaar Job Koelewijn (1962), wiens werk niet direct bekend staat als gevaarlijk..

The Clock and the Clockwork

Nathalie Zonnenberg

Het eerste waar ik onwillekeurig aan moest denken bij het horen van de titel van Gabriel Lesters presentatie in Galerie Fons Welters, is aan Stanley Kubricks film A Clockwork Orange. Maar bij nadere beschouwing is het niet alleen de titel.