Over de Prix de Rome en leeftijd
De Prix de Rome heeft de leeftijdsgrens laten varen. De originele […]
De Prix de Rome heeft de leeftijdsgrens laten varen. De originele […]
Tubelight bestaat in 2023 vijfentwintig jaar en voor de open call van TL#125 nodigden we auteurs uit bijdragen in te sturen rondom het thema ‘feest’. Een goed feest heeft een onverklaarbare magie, aldus Zazie Duinker.
Deze tekst is bij voorbaat gedoemd om te mislukken. Niet dat de woorden […]
Op Art Rotterdam moet je in de rij om op de foto te gaan met een groot […]
Zo snel mogelijk loop ik de borrelende mensen voorbij. Voordat ik mij op […]
Om een beetje mee te tellen in de internationale kunstwereld moet je als […]
Op een beurs voor hedendaagse kunst verwacht je niet snel met schilderijen […]
Twee veelgehoorde redenen om niet naar een beurs te gaan zijn de drukte en […]
Tijdens het geschuifel van de ene stand naar de andere op Art Rotterdam, […]
Is er een correlatie, al dan niet positief, tussen kunstbeurs en randprogramma? Leidt een goede beurs tot een nog beter randprogramma (de wet van het versterkende voordeel)? Of is het de twijfelachtige kwaliteit van een beurs die, in een gefrustreerd gebaar van onvrede, aanleiding is voor een sterk randprogramma?
In de stand van Annie Gentils op Art Rotterdam springen twee grote plattegronden in het oog, in wit op een zwarte ondergrond afgedrukt. De een toont het National Museum of Ancient Cultures, de andere het Greenhouse of the Royal Botanical Garden.
Een kunstbeurs als Art Rotterdam bezoeken brengt gevaren met zich mee. Het […]
Op het eerste gezicht lijken de figuren op Christian Schoelers schilderijen meisjes. Wie beter kijkt ziet dat de Duitse kunstenaar androgyne mannen afbeeldt.
Kijken naar OPUS 110A betekent bijna een half uur staren naar een rug, naar kreukels in een jasje