De kracht van subjectiviteit
Allegory of Transcience, een allegorie van vergankelijkheid, is de eerste […]
Allegory of Transcience, een allegorie van vergankelijkheid, is de eerste […]
Musea zijn als een Ark van Noach voor objecten, van elk type object moet […]
…n Primitive Data, maar als ontmoetingsplek van het statische en bewegende be…
De Britse kunstenaar Roger Hiorns (1975) blijkt een man van het grote […]
Stel: je zit in een warm café te genieten van een dampende kop chocomel. […]
In De Hallen is een solotentoonstelling te zien van de Britse kunstenaar Matt Stokes (1973). Stokes maakt werk waarin performance, muziek en sociaal engagement samenkomen.
Wat doe je wanneer je weet dat je wordt bekeken? Je trekt je pantser op. Tegenwoordig moet je je continu gedragen alsof er een foto genomen kan worden.
Een bak met donker water, vervaardigd van zwarte glasvezel, staat als een onheilspellende afgrond op de museumvloer van De Hallen. Aan weerszijden van het water hangt aan de muur een collage van uitgeknipte afbeeldingen uit tijdschriften, foto’s van een natuurgebied, tekeningen en plattegronden.
Blakend van trots wijst Tubelight op de tentoonstelling van Cobbenhagen Hendriksen, de ontwerpers die het tijdschrift keer op keer smoel geven
Een schattig hertje dartelt onschuldig in het rond. Een militair heeft het beestje in zijn vizier en haalt het met ruw wapengekletter neer.
De Amerikaanse kunstenaar/filmmaker Martha Colburn (1971) woont en werkt in Amsterdam en New York. Haar solotentoonstelling Stages of Alarm in De Hallen in Haarlem laat drie recente films zien.
In het decor van galeries en musea neemt Andrea Fraser (Montana, USA, 1965) een dubbele rol aan. Ze speelt daar kunstenaars, verzamelaars, galeriehouders of museumstafleden na.