Over de Prix de Rome en leeftijd
De Prix de Rome heeft de leeftijdsgrens laten varen. De originele […]
De Prix de Rome heeft de leeftijdsgrens laten varen. De originele […]
Tubelight bestaat in 2023 vijfentwintig jaar en voor de open call van […]
In een donkere, houten lijst bevindt zich tegen een witte achtergrond een […]
Het interactiedenken heeft zich inmiddels diep geworteld in onze cultuur. […]
Naast grote publieksfilms biedt het IFFR altijd verrassingen die helaas geen bredere release hebben, zoals het imposante filmportret dat Sophie Fiennes (1967) van kunstenaar Anselm Kiefer (1945) maakte. Fiennes, die eerder de documentaire The pervert’s guide to cinema, over Slavoj Zizek (1949), regisseerde, biedt met Over your cities grass will grow verschillende perspectieven op het fenomeen Kiefer.
Aan engagement geen gebrek op alweer de 24e editie van transmediale.11 in […]
Eigenlijk is het best ironisch: de Rotterdamse Kunsthal die de Caldic […]
Two or three things I know about provo is een in korte tijd gemaakte, subjectieve en niet complete tentoonstelling over de provobeweging. Deze negatief klinkende karakteristieken geven de tentoonstelling in dit geval juist een bijzondere kracht mee.
De deur van het Rijksmuseum in Amsterdam werd bewaakt door een aantal mannen van de beveiliging. Een buslading Aziatische toeristen werd direct na openingstijd binnengelaten.
“Eternity is a mere moment, just long enough for a […]
Wat zijn de complicaties van het Romantische ideaal om terug te keren naar […]
Galerie Paul Andriesse toont een installatie met nieuw werk van Marijn van Kreij (1978) onder de titel The Passenger, een verwijzing naar het bekende nummer uit 1977 van Iggy Pop. Naast video’s en prints is de installatie voornamelijk opgebouwd uit tekeningen en schilderingen op papier.
Schilderkunst kan mij meestal niet zo bekoren. Er is altijd wel iets té aan.